dinsdag 17 februari 2015

Ough, zoveel te doen!

Al het gebruikelijke papierwerk en administratieve rompslomp in Nederland + wat er bijkomt zoals opzeggen van verzekeringen etc. 


En opruimen! Veel moet naar kringloop centrum, sommige spullen moeten op marktplaats worden gezet. Enkele spullen kunnen we nog gebruiken op de NL camping waar we de zomermaanden altijd zullen zijn (we hebben een stacaravan met grote voortent). Maar vooral veel weggooien met de ogen dicht, we gaan een grote container huren waar alles ongesorteerd in mag.


We proberen via Rottweiller Nederland een nieuw baasje te vinden voor onze hond Kira. We willen het haar niet aandoen om steeds op en neer te vliegen. Ze is er ongeschikt voor. Ze is ook nog nooit in een kennel of dieren pension geweest. Helaas maakt dit dat haar meenemen naar Turkije helaas geen optie is. Lees hier de regels voor het meenemen van je hond of kat naar Turkije.


Half april hopen we voor enkele weken naar Kusadasi te gaan om daar het een en ander te regelen zoals TV en Internet. Gelukkig kennen we al enkele mensen die ons daar wat wegwijs kunnen maken en kunnen helpen. Deze week heb ik me aangemeld bij diverse online groepen en fora om wat meer mensen wonend in Kusadasi te leren kennen. Er zijn er enkele gelinkt op onze Turkije Links pagina


Turks leren staat ook hoog op mijn lijstje. Mijn man is al jaren bezig via volksuniversiteit en online via LesExpress Turks. Hij kan Turks al aardig lezen maar verstaan en spreken is nog erg moeilijk. Zelf ken ik nog niet meer dan enkele woordjes en zinnetjes. Ik ga nu ook alvast online wat leren via LesExpress Turks. Ik heb gehoord dat de gemeente in Kusadasi taalcursussen geeft voor buitenlanders.