donderdag 26 februari 2015

Amateur Muzikanten in Kusadasi?

Facebook Groep
Mijn man en ik zijn allebei enthousiaste amateur muzikanten. In Nederland waren we beiden lid van diverse fanfares, blaasorkesten en bands. Het is erg leuk om samen met anderen muziek te maken en nog leuker als andere mensen daarvan kunnen genieten. Het lijkt ons leuk om in Kusadasi ook ergens bij te gaan waar we muziek kunnen maken maar...

Ik heb gezocht op het internet naar muziekgroepen/bands voor amateur muzikanten maar tot nu toe heb ik er geen kunnen vinden.

Jaren geleden heb ik in Kusadasi een fanfare gezien in de haven. Geen idee hoe ze heten en of je er als expat lid van kunt worden.

Ik betwijfel of er in Turkije vereinigingen zijn voor amateur muzikanten zoals we dat kennen in Nederland; elke plaats, zelfs kleinere dorpen, hebben wel een harmonie of fanfare en vaak meedere amateur bands.

In Turkije heb ik dusver alleen schoolbands gezien in parades gehouden op Turkse feestdagen en diverse professionele band die optraden in hotels. Gezien de kwaliteit ervan denk ik dat de meesten een conservatorium opleiding hebben gedaan in Turkije.

Nou zijn wij redelijk goede amateur muzikanten maar conservatorium niveau is toch wat te hoog gegrepen voor ons. Toch willen we graag muziek blijven maken in Kusadasi, het liefst met andere muzikanten.

Vandaag heb ik dus een Facebook groep opgestart voor amateur muzikanten in Kusadasi. Wellicht vinden we iets via deze groep. Of de groep kan de aanzet zijn om zelf iets op te richten; er wonen zoveel Europeanen in Kusadasi, allicht zijn daar ook amateurmuzikanten bij. En wellicht zijn er ook Turkse mensen die het leuk zouden vinden om in een band te spelen op amateur niveau.

Geen idee of zoiets van de grond komt maar wie niet waagt, die niet wint.